725 Sayfa, e uzun tabii. Upuzun bir tahlil yapmak gerekli belki ama şimdi çok kısa yazayım:
Özetin özeti: Yarısında bırakılma ihtimali yüksek olan kitap. Bırakmayacam diyorsanız zor bir yola çıkıyorsunuz, maksimum verim alabilmek için kesintisiz ve 2 güne en az 50 sayfa düşecek şekilde okuyunuz.
Kitap biraz fazla abartılıyor bence. Çok kitap okumuş ve sürekli sorgulayan bir mühendisin iç dünyasının aktarımı gibi.
Bolca zeka kokuyor, aynı zamanda depresyon da var ama edebi anlamda aynı şeyler olduğu söylenemez. Yani örnekler ile gideyim: vedat türkali, dostoyevski(ki Tutunamayanlar'da o kadar etkisi belli olmasına rağmen), 1984, nietzsche ağladığında... akıcılığı yok bu kitapta. sanata akıcılık/yaratıcılık katabilme yeteneği maalesef mühendislerde pek yok(kendimden biliyorum bir de dostoyevski gibi istisnalar var tabii). oluşturulmaya çalışılan bir bestede de aynı şey hissedilir. sistematiklik...
Eğer bilinçaltındaki acımasız kötü adamı konuşturmak gerekiyorsa ki konuşturalım:
Kitapta yer yer "bitse de gitsek" modunda olabiliyor insan.
Çok açık söyleyeyim, o zaman diliminde birçok mühendise "sürekli sorgulayacan hayatı ve al bu kitapları okuyacan sonra da bir kitap yazacan" deseler muhtemelen benzer içerik çıkacaktı. Yani hissi yaratıcılık eksik bence.
Bir de bence Oğuz Atay şimdi yaşasaydı ama geçmişte Tutunamayanlar'ı başkası yazsaydı Ekşi'deki bu aşırı rahatsız edici abartılıkla sağlam taşşak geçerdi...
Daha uzun belki sonra...
26 Temmuz 2011 Salı
14 Temmuz 2011 Perşembe
İNSANLIĞINI KAYBETMEYECEKSİN !!! SÖZ MÜ?
Vahşi ve Kapitalist bir yaşamdayım maalesef ve yine maalesef birçok iş alanı da nerdeyse böyle. En azından Türkiye'de bu böyle. İnsanlar para, makam kazanma ya da mevcut yerlerini kaybetmeme hırslarına ciddi anlamda yenik düşmüşler ve bu onların insani yönlerini maalesef nerdeyse yoketmiş durumdayken nefislerine yenik düşmelerinin de etkisiyle kötü özelliklerini ciddi anlamda arttırmış durumda. En yakın çevrendeki insanlarda bile bunu görebiliyorsun ve bu değişimi farkediyorsun. Sırf bundan dolayı birçok kere hayal kırıklığını da yaşadın. Nefsin seni de çok itti ama tuttun, tutmaya çalıştın kendini. Öte yandan ortam giderek vahşileşiyor. Özellikle senin bulunduğun ortamda adeta insanlar resmen kavga, gürültü modunda olup nerdeyse yapabilecekleri bütün pislikleri yapmaya çalışıyorlar. Sen yine tutmaya çalışıyorsun kendini. Ne kadar başarıyorsun o tartışılır ama bu konulardan dolayı işinden tiksinmişsen, kabuğuna çekilmişsen herhalde hala içinde insanlık vardır.
SONUÇ: İnsanların karakterlerini sattığı, kişiliklerini bu siktiri boktan sisteme siktirdiği, ruhlarını en ağır orospudan bile daha orospuca teslim ettiği bu ortamda, gerekirse daha az, hatta çok daha az maaşı göze alıp "KARAKTERİNİ, İNSANLIĞINI " kaybetmeyeceksin!!! SÖZ MÜ?
SÖZ AMINAKOYİM SÖZ!!!
SONUÇ: İnsanların karakterlerini sattığı, kişiliklerini bu siktiri boktan sisteme siktirdiği, ruhlarını en ağır orospudan bile daha orospuca teslim ettiği bu ortamda, gerekirse daha az, hatta çok daha az maaşı göze alıp "KARAKTERİNİ, İNSANLIĞINI " kaybetmeyeceksin!!! SÖZ MÜ?
SÖZ AMINAKOYİM SÖZ!!!
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)